(021) 2269 5704

طراحی کارت ویزیت و چاپ کارت ویزیت

کارت ویزیت از مهمترین عضوهای ست اداری محسوب می‌گردد و پس از لوگوی شرکت دومین معرف برای هر فرد و یا شرکتی است، بنابراین طراحی کارت ویزیت زیبا و خلاقانه در کنار چاپ کارت ویزیت مناسب با زمینه فعالیت شرکت از مواردی است که نباید کوچک شمرده شود. یک طراحی کارت ‌ویزیت جذاب، هر فردی را ترغیب به نگهداشتن آن می‌دارد، اما کارت ویزیتی که طراحی خسته‌کننده و غیر‌حرفه‌ای دارد، جذاب نیست و عملا به‌راحتی دور انداخته می‌شود. به همین صورت چاپ کارت ویزیت نیز از عوامل موثر در جذابیت آن است.

کارت ویزیت در ابعاد استاندارد سایز بزرگ 5/4×8/5 سانتیمتر و یا سایز کوچک 4/8×8/5 سانتیمتر طراحی می‌‍‌شود، که اطلاعات یک شرکت یا فرد روی آن چاپ می‌گردد. این اطلاعات شامل لوگو، در صورت لزوم شعار تبلیغاتی، بیان مختصری از محدوده فعالیت فرد یا عنوان جایگاه و سمت او در شرکت، نشانی کامل سفارش‌دهنده و حتی QR کد که به تازگی محبوب شده است. نشانی کامل شامل آدرس دقیق، تلفن، فکس، آدرس وبسایت و آدرس پست الکترونیکی است. اندازه قلم در طراحی کارت ‌ویزیت نباید از 12 پوینت بیشتر شود و تنوع فونت نباید از 2 یا 3 نوع بیشتر باشد و همان 2 یا 3 نوع نیز باید با یکدیگر هم‌خوانی داشته باشد. افقی یا عمودی بودن در طراحی کارت ویزیت بستگی به تصاویر و نوشتار و همچنین نظر سفارش‌دهنده دارد. باید توجه داشت که کارت ویزیت یکی از عناصر در ست اوراق اداری است و باید با دیگر ارکان آن هم‌خوانی داشته باشد. در طراحی کارت ویزیت باید از المان‌های تزئینی و انتزاعی که در اوراق اداری بکار گرفته شده، استفاده کرد و از رنگ سازمانی و نوع ترکیب‌بندی و چیدمان در اوراق اداری بهره گرفت.

یک کارت ویزیت مناسب دارای فضاهای مثبت و منفی متعادلی است و بهتر است از تصاویر شلوغ و پرکار در طراحی کارت ویزیت استفاده نشود. کارت ویزیت مانند لباسی که هر فردی به تن دارد، بیانگر هویت اوست و در عین حال که باید نوع حیطه فعالیت فرد یا شرکت را برساند، باید چشم‌نواز باشد و از سادگی و وقار در طراحی برخوردار باشد.

چاپ و سفارش کارت ویزیت به شکل‌های مختلف صورت می‌گیرد. متاسفانه به دلیل تفاوت جنس و گرماژ کارت ویزیت با سایر عناصر اوراق اداری، نمی‌توان چاپ کارت ویزیت را در کنار آنها در یک فرم قرار داد. بنابراین چاپ آن به صورت اختصاصی مقرون به صرفه نمی‌باشد و قیمت کارت ویزیت را بالا می‌برد مگر در مواردی که برای تعداد زیادی از پرسنل شرکت نیاز به چاپ کارت ویزیت باشد. در غیر اینصورت، چاپ عمومی گزینه مناسب‌تری برای چاپ کارت ویزیت می‌باشد. مقوایی که برای چاپ کارت ویزیت استفاده می‌گردد معمولا با گراماژ gr25۰، gr3۰۰ و یا gr35۰ در نظر گرفته می‌شود و جنس آن معمولا از گلاسه مات و براق، کتان و PVC انتخاب می‌شود. پس از چاپ برای مرحله تکمیلی از روش‌های مختلف مانند سلفون مات و براق و UV و لمینیت، طلاکوب، بافت دار کردن و یا برجسته‌سازی بخشی از آن استفاده می‌شود تا به جذابیت و مرغوبیت چاپ کارت ویزیت افزوده شود. البته این نکته را هم باید در نظر گرفت که قیمت کارت ویزیت هم، با توجه به جنس و پوشش آن متفاوت خواهد بود.

از کارهای دیگری که برای جذابیت کارت ویزیت استفاده می‌شود، برش‌های خاصی است که به کمک قالب تیغ برش با اشکال مختلف هندسی خلاقانه و زیبا صورت می‌گیرد و البته برش خوردن باید از مرحله طراحی در نظر گرفته شود. سفارش کارت ویزیت می‌تواند بصورت دورگرد و یا گوشه تیز باشد که این امر هم نیاز با دایکات کردن کارت ویزیت دارد.

نکته دیگری که باید در طراحی کارت ویزیت در نظر گرفت، این است که اندازه‌های استاندارد مذکور در بعضی از چاپخانه‌ها دستخوش تغییر می‌گردد. بنابراین قبل از چاپ کارت ویزیت در فرم عمومی باید این نکته را در نظر گرفت تا طراح، اندازه‌ای را که مورد قبول چاپخانه می‌باشد، طراحی نماید و قاعدتا از هر طرف 4 یا 5 میلیمتر هم برای برش کار در نظر بگیرد.

 

از بخش نمونه کار طراحی کارت ویزیت توسط آساگرافیک بازدید بعمل آورید.

برای آگاهی از قیمت طراحی و یا چاپ کارت ویزیت، با ما تماس بگیرید.

کلمات کلیدی: طراحی کارت ویزیت | چاپ کارت ویزیت | قیمت کارت ویزیت | طراحی و چاپ کارت ویزیت | سفارش کارت ویزیت | قیمت طراحی کارت ویزیت
Facebook
Twitter
Google+
LinkedIn
Instagram