(021) 2269 5704

طراحی سربرگ شرکت و چاپ سربرگ

طراحی سربرگ شرکت اولین گام در طراحی ست ‌اداری محسوب می‌شود. طراحی حرفه‌ای با رعایت کیفیت چاپ سربرگ و مرغوبیت کاغذ آن، ارتباط مستقیم با اعتبار شرکت از دیدگاه مخاطبان خواهد داشت و در قطع‌های A4 و A5 و در صورت نیاز قطع A6 طراحی می‌گردد.

سربرگ A4 برگه‌ای در ابعاد 29/7×21 سانتیمتر می‌باشد و برای امور نامه‌‌نگاری در ادارات، مؤسسات، شرکت‌ها و ... استفاده می‌گردد. عناصری که در طراحی سربرگ شرکت لحاظ می‌شود شامل نام و آرم شرکت (نشانه)، تاریخ، شماره، پیوست و نشانی به طور کامل می‌باشد. البته تاریخ، شماره و پیوست در بیشتر موارد به دلیل وجود فایل‌های آماده برای نامه‌نگاری، روی سربرگ چاپ نمی‌شود و تنها فضای لازم برای چاپ آن توسط چاپگرهای رومیزی در سربرگ شرکت پیش‌بینی می‌شود. محل قرارگیری نشانه معمولا در بالای آن است. در طراحی سربرگ اداری دولتی این محل در قسمت راست و بالاست تا در قسمت چپ بالا، تاریخ، شماره و پیوست لحاظ گردد و پس از بایگانی نامه‌ها، دست‌یابی به نامه مورد نظر براساس تاریخ و شماره آن به ‌راحتی صورت پذیرد. همچنین بسته به نوع فعالیت یک شرکت، آرم یا نشانه می‌تواند در بالای سربرگ در قسمت چپ یا وسط آن نیز قرار گیرد، البته در‌صورتی که کارکرد سربرگ که همانا نامه‌نگاری است از بین نرود.

اندازه لوگو یا نشانه در طراحی سربرگ شرکت بین 3 تا 5 سانتیمتر لحاظ می‌گردد. محل قرارگیری آدرس در طراحی سربرگ معمولا قسمت پایین آن است و اندازه فونت آن نیز بین 8 تا 12 پوینت نازک انتخاب می‌شود. البته اندازه قلم بسته به نوع فونت انتخابی تعیین می‌شود. رنگ زمینه سربرگ باید بسیار روشن و حتی فاقد رنگ باشد، زیرا در هنگام کپی گرفتن و یا ارسال آن به وسیله فکس، امکان تیره شدن زمینه وجود دارد که این امر باعث افت کیفیت و ناخوانایی مطالب آن می‌شود.

قطع A5 در اندازه 14/8×21 سانتیمتر پس از قطع A4 برای سربرگ شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قطع برای مکاتبات داخلی و متن‌های کوتاه استفاده می‌شود. در طراحی سربرگ A5، روحیات و نوع چیدمان عناصر همانند سربرگ A4 حفظ می‌گردد. این روحیه هماهنگ باید در تمامی مجموعه طراحی اوراق ‌اداری حفظ گردد.

در طراحی سربرگ شرکت بهتر است فاصله المان‌های طراحی شامل لوگو و نوشته‌ها از لبه برش حداقل 10 میلیمتر باشد تا به زیبایی کار لطمه‌ای وارد نگردد و یا احیانا قسمتی از این المان‌ها با برش از بین نرود.

جنس کاغذ برای چاپ سربرگ بهتر است تحریر یا کتان و در گرماژ 70 تا 100 گرم انتخاب شود. چنانچه قرار است سربرگ‌ ها بیشتر در پرینتر مورد استفاده قرار گیرد، بهتر است پس از چاپ سربرگ، سرچسب نشوند تا عملکرد بهتری در چاپگر داشته باشند. چاپ سربرگ با توجه به رنگ‌های بکار رفته در آن بصورت چهار رنگ و یا رنگ‌های ترکیبی صورت می‌گیرد.

 

جهت مشاهده آخرین کارها از بخش نمونه کار طراحی سربرگ بازدید نمایید.

برای طراحی سربرگ اداری شرکت خود یا چاپ سربرگ، با ما تماس بگیرید.

کلمات کلیدی: طراحی سربرگ | طراحی سربرگ شرکت | چاپ سربرگ | طراحی ست اداری
Facebook
Twitter
Google+
LinkedIn
Instagram